Meditáció

Az egyre felfokozottabb életritmusban, a rohanó világban, nem csak egymásra, de sokszor saját magunkra sem jut idő. Nehéz a belső hangra figyelnünk a plázák világában, a bevásárlást is hangos zeneszó kíséri, és a mindennapok során szinte alig van egy csendes, nyugodt hely.

Egyes vélemények szerint ez is nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy mind több betegséggel kell megküzdenünk. S, éppen ennek köszönhető az is, hogy napjainkban reneszánszát élik a különféle meditációk.

A meditáció, ez az ősi módszer, szinte minden vallásban fellelhető, az iszlám szufiban éppúgy, mint a buddhizmusban, s habár sokan nem gondoltak még így rá, de a kereszténység rózsafüzér imája sem más, mint egyfajta meditáció, mint ahogy a keringő dervisek is meditációs transzban lejtik táncukat.

A meditáció, amelynek lényege a saját magunkra figyelés, önmagunk és környezetünk jobb megismerése, nem igényel különösebb tanulást és végezhető csoportosan éppúgy, mint egyedül. A legjobb az, ha a mindennapjainkba iktatjuk be ezt a „szertartást”, és ébredés után szánunk arra öt percet, hogy meditáljunk. A lényeg nem az idő hosszában, hanem a rendszerességben rejlik. Ami fontos, hogy találjunk magunknak a lakásban egy kicsiny, csendes zugot, lehetőleg olyat, ahol természetes fény is van. Sokaknak segít a meditációs ellazulásban, ha erre a helyre nyugalmat árasztó képeket tesznek, közben halk meditációs zene szól.

A meditációhoz mindig kényelmes ruhát válasszunk és üljünk egyenes háttal, laza testtartásban. Az indiai meditációnál a Mátrát, vagyis egy bizonyos szót ismételnek, ahhoz, hogy eljussanak a meditatív állapotba. Ilyet saját magunknak is kitalálhatunk, de ma már számtalan könyv, internetes portál segít abban, hogy elsajátítsuk a meditációs technikákat. A lényeg az, hogy erre a kis időre kizárjuk a külvilágot, elvonatkoztassunk a mindennapok zűrzavarától, és csak a belső hangra figyeljünk.

Az igazi meditáció testileg-lelkileg ellazít, és ez igen jótékony hatással van az egészségünkre. Már néhány alkalom után érezhető, hogy javul a koncentrációs képesség, energikusabbak leszünk, javul a légzés, a szívműködés, az anyagcsere és a vérkeringés. Magas vérnyomásos betegeknek különösen ajánlják kiegészítő terápiaként, hiszen a nyugalmi állapotban a vérnyomás éppúgy normalizálódik, mint a pulzusszám.

Győri Anna

Telefon: (+36) 30 985 8991
hétfő-péntek 9-17 óráig
E-mail: info@utisugo.hu